Prohledat tento blog

pátek 10. září 2010

Triatlonista Švarc vybojoval české stříbro


Novým českým vicemistrem v triatlonu se stal závodník plzeňské Slavie VŠ Přemysl Švarc. Na posledním závodě Ekol Superpretige v Brně, kde vyvrcholila bitva o české prvenství, nestačil jen na českou triatlonovou jedničku Filipa Ospalého. Cílem posledního závodu seriálu o český titul proběhl o devět vteřin déle než vítěz. A ostatní závodníci daleko za nimi. Jan Čelůstka zaostal o minutu, Martin Krňávek dokonce o dvě. „S Filipem jsme si to rozdali podobně jako v Mělníku. Tehdy nastoupil dřív a porazil mě také s větším náskokem. Teď byl závěr vyrovnanější, jenže na jeho zrychlení jsem stejně neměl,“ uznal sílu soupeře plzeňský triatlonista. „Šampion ´Ospalec´ se mi sice vzdaloval, ale já měl i tak jisté české stříbro,“ připomněl Švarc. Pětadvacetiletý závodník uhájil pozici před zkušeným Krňávkem a Čelůstkou. „Ty jsem musel v Brně porazit a to se povedlo. Navíc jsem tak i nejlepší z vnitra,“ podotkl reprezentant, patřící do sportovních složek právě tohoto ministerstva. Závod se pro Švarce vyvíjel od začátku příznivě. „Tempo udával hlavně Filip a já. Ostatní taktizovali, tak jsme za to po odložení kol vzali a všem utekli,“ nechal se slyšet čerstvý český vicemistr. Plzeňskému borci se ale nedaří jen na poli sportovním, v současnosti dokončuje vysokou školu ekonomického managementu v Praze. „V úterý jsem složil ústní státnice a už mi zbývá jen napsat diplomku,“ upřesnil Švarc. A věří, že se by mohl startovat na Světovém poháru v Mexiku a v Koreji. „Tyhle závody jede sedmdesát triatlonistů, já jsem v pořadí 134. a bude záležet, kolik borců přede mnou se nepřihlásí,“ vysvětlil člen plzeňské Slavie. V moravské metropoli se představili i další Plzeňané - pátý skončil Jan Jaňour(Ekol) a šestý Petr Šlajs (Slavia VŠ Plzeň), který zároveň vybojoval český bronz v kategorii do 23 let. Jeho týmová kolegyně Hana Kolářová získala v dámské třiadvacítce stříbrnou medaili.

Žádné komentáře:

Okomentovat